dinsdag 22 juli 2014

Curvy High Tea in juli 2014


De curvy high tea is een moment in het jaar waar ik naar uitkijk. Het samen zijn met de prachtige grote vrouwen die daar komen, geeft anzich al een hele byzondere sfeer. De manier waarop we met elkaar omgaan is zo heerlijk respectvol en geinteresseerd dat het voor mij een feest is om te mogen meemaken.

Dit keer hebben we een inspirerende lezing gekregen van Lucinda Douglas mede auteur van het boek Sales is sexy...
Het succesvol zijn in een eigenbedrijf betekend dat je je grenzen leert kennen, vaak worden er allerlei excuses gegeven die een reden zouden kunnen zijn om een uitdaging niet aan te gaan. Eigenwaarde en zelfvertrouwen zijn daarbij onontbeerlijk.

Voor mij was het vooral veel herkenning op het psychologische vlak. Eigenwaarde en zelfvertrouwen zijn de speerpunten die ik met mooie grote vrouwen wil uitdragen. Byzonder vond ik de vele auch en aha momenten die ik kreeg en ik vind mezelf al zoveel gegroeit.
Daarom heb ik het ook even laten bezinken.

Nu een paar dagen later zie ik het verschil veel duidelijker, het is niet dat je geen zelfvertrouwen hebt, het is meer dat je je zelfvertrouwen een boost kunt geven door bekende excusses te tackelen.

Zo komen in mijn vocabulair nog wel eens voor dat ik :
niet aantrekkelijk genoeg ben,
niet voldoende kennis heb,
geen ervaring heb,
en meer van dit soort zinnen...

Lucinda tackelde ze allemaal... en dat was opzich al heerlijk....


vooral de vraag wie zegt dat dat je niet aantrekkelijk genoeg bent, of dat je niet genoeg kennis bezit? Juist jij zegt dat, maar de mensen in je omgeving hoeven dat helemaal niet zo te zien... succesvol zijn heeft dus meer te maken met je negatieve affirmaties om te zetten in positieve, je gevoel en je wezen, te laten beseffen dat het of niet belangrijk is, of dat je wel de skills hebt die nodig zijn...
Het gaat dus voornamelijk over onzekerheid... en daarbij komt bij mij de drang om perfect te zijn weer naar boven... ik ben niet perfect en heb altijd gezegt ik zal succesvol zijn wanneer ik voldoende geleert heb en dicht tegen die perfectie aan zit... Nee, door deze lezing denk ik nu anders... ik moet gewoon het lef hebben om te laten zien dat ik het waard ben om succesvol te zijn, precies zoals ik heb geleerd om te leven met het weten dat ik het waard ben om gelukkig te zijn... het zal niet van een leiendakje gaan, maar met lef, de wil om te leren en een hele vracht aan positieve affirmaties, zal ik er komen...

Nu nog beslissen waarmee ik succesvol wil zijn... zou ik dan toch een gelukkig zijn is een keuze boek gaan schrijven...


Na de lezing was er een open gesprek over de ervaringen de wij als mooie grote vrouwen allemaal ondervinden, heel interessant en inspirerend tegelijk, wat mij opviel is dat we allemaal stuk voor stuk iets te zeggen hebben wanneer het gaat over hoe de maatschappij ons benadert.
Van een groeps gesprek leek de ruimte ineens te ontploffen, want iedereen wilde tegelijkertijd daar zijn zegje over doen. Zelf ben ik toen expres even stil geweest om te horen wat er gezegt werd...

Daardoor merkte ik dat we nog steeds excuses maken voor wie we zijn en best geagiteerd zijn vanwege de manier waarop wij behandeld worden door de maatschappij...

Al met al een hele inspirerende middag , met voldoende stof tot nadenken...

bedankt Hermina en judith voor het organiseren van deze wondervolle inspirerende dag!
Liefs louise

Geen opmerkingen:

Een reactie posten