vrijdag 7 januari 2011

De BBW wereld en ik

In Juli 2008 werd ik weer actief binnen de BBW websites. 10 jaar daarvoor was ik al eens actief geweest op ” vrouwen met een maatje meer” , maar door een relatie was ik daar mee gestopt.
Ik ben weer actief geworden omdat ik behoefte had aan aanspraak. In mijn vrienden kring heb ik voornamelijk slanke mensen. Mijn maagband had ik inmiddels leeg laten halen en was druk opzoek naar een manier om mezelf te accepteren zonder maar te moeten lijnen.
Mijn eerste party was in augustus en ik weet neg hoe eng ik het vond. Er waren mensen die ik kon dus daar heb ik de hele avond mee opgetrokken, toch mijn nieuwsgierigheid was niet bevredigt. Ik wilde meer , meer contact ook met andere mensen, meer weten over de mensen die er kwamen. Nu lijk ik altijd heel sociaal, maar ik vond het vreselijk eng zo eng dat ik opzoek ging naar een oplossing.
In die tijd heb ik Danielle leren kennen die in de zelfde stad woont. Met haar heb ik een fotoshoot gedaan, want ik had de camera en al jaren het idee dat ik wilde fotograferen maar het nooit durven opstarten. Deze fotoshoot was leuk, gaf me een heel positief gevoel. Ik leerde daardoor naar mezelf kijken zonder alleen negatief en kritisch te zijn maar ook positief en opbouwend. Graag wilde ik meer fotograferen. De hyve die ik begonnen was als be proud to be women werd be proud to be big. Er zijn wel wat vriendinnen die daarover geklaagd hebben en die vonden dat ze er niet meer in thuis hoorde. Lastig dat proud alleen niet genoeg leek dat er dus toch een hokje nodig was. Op deze site bood ik mezelf aan om foto's te nemen van volle vrouwen. Gratis want ik had nog helemaal geen ervaring. Dit had 2 redenen. Alle volle vrouwen moeten een mooie profiel foto op hyves hebben om te laten zien dat wij er ook mogen zijn en ik wilde iets doorbreken. Niet je omvang maakt iemand mooi of lelijk. In het fotografie proces wilde ik de dames laten zien hoe ik ze zag en wat er allemaal mooi aan ze is. Dit heeft wel een traantje hier en daar opgeleverd. Ook ben ik op de volgende party foto's gaan nemen. Met een camera om je achter te verschuilen vond ik het veel makkelijker om op de party aanwezig te zijn. Door het nemen van foto's leerde ik steeds meer hoe ik foto's wilde nemen en wat ik in beeld wilde brengen. Al deze kleine stukjes gaven mij steeds meer zelfvertrouwen en eigenwaarde. Het is een bewust proces geweest ik ben in die periode namelijk ook gaan onderzoeken hoe je eigenwaarde en zelfvertrouwen kan opbouwen en waar het allemaal vandaan komt. Nu ben ik vrij positief en filosofisch aangelegd, ik had al wat leefwijsheden die ik gebruikte in mijn leven; zoals gelukkig zijn is een keuze en leven is het meervoud vanlef, zonder lef geen leven. Deze hebben mij door deze periode heen geholpen. Ik heb hele leuke en lieve mensen leren kennen, maar wilde me niet te snel binnen aan een groep mensen, ik was van mening dat je niet meteen kan zien of de persoon die zo leuk en aardig is ook als vriendschap bij je past. Het liefst ben ik bevriend met iedereen, maar je vriendschap met de een kan ook een vriendschap met een ander in de weg staan, maar goed dat is een heel ander onderwerp.
De BBW wereld was voor mij ondertussen een warm bad geworden. Ik deed mijn foto stoots en ik leerde steeds meer lieve mensen kennen. Petra vroeg na dat ik van de party van BBWorld foto's gemaakt had of ik op het forum wilde komen en of ik geïnteresseerd was in het fotograferen van de bbworld kalender. Dat heb ik gedaan en zo werd mijn bbw wereld steeds groter. De shoots voor de kalender waren heel erg leuk, de party's waren enig om die te fotograferen en al snel werd ik gevraagd om mede gastvrouw te zijn. Denken aan mijn onzekere stapjes op mijn eerste party wilde ik dat graag. Ik probeer in mijn rol als gastvrouw dan ook voor iedereen aanspreekbaar te zijn ennjuist de nieuwe mensen te helpen met het maken van contact zodat er een leuke sfeer ontstaat en iedereen het naar zijn zin heeft.
Het volgende wat kwam was de Grote Motor Shoot in het amsterdamse bos. Ik ben van mening dat iedereen mooi is en zijn of haar eigen mooie trekken heeft bij deze shoot wilde ik alle volle vrouwen de mogelijkheid geven om een mooie foto's van zichzelf te krijgen. Trudy heeft dit georganiseerd en het was geweldig!
Beetje bij beetje leerde ik meer over de volle vrouwen wereld en ik genoot er van. In onze zoektocht naar een leuk afscheid cadeautje voor het einde van de party, kwam ik op het idee een krant te maken. Dat is niet iets dat je zomaar in elkaar zet. Maar ik heb een plan gemaakt en ben begonnen. Ik had een duidelijk plan ik wilde een krant waarin er voor ieder wel iets interessants zou staan. Zo is de “ grand” ontstaan en momenteel ben ik bezig met de 3e editie.
Die Juli leerde ik ook de organisatie MAX events kennen. Deze organiseert een miss maxi verkiezing en daar heb ik me voor ingeschreven. Een hele stap want eigenlijk vond ik mezelf niet miss waardig en toch al met al hoe verder ik kom en hoe meer ik leer over het leven en over mezelf ik vind mezelf nu wel miss waardig. 30 Januari is de halve finale of ik dan doormag naar de finale is de vraag. Maar maakt het nog uit? Ik heb zoveel geleerd over mezelf ik heb zoveel zelfvertrouwen gekregen en ik heb zoveel opgebouwd binnen de BBW wereld dat ik heel graag naar de finale wil. Maar zonder finale ligt er ook een heel interessant leven voor me. Wat er nog allemaal gaat gebeuren? Ik weet het niet ik voel me goed, heb een lieve vriend en e4en leuk leven en alles wat komt is een groot avontuur!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten