dinsdag 1 januari 2013

Goede voornemens? vooral veel positieviteit v oor 2013!

Goede voornemens, je ontkomt er niet aan op de 1e van de 1e. Doe jij aan goede voornemens?
Ik ben al jaren tegen goede voornemens! Ik vind dat je elke dag als een verander dag kan zien en ik leef mijn leven naar wat mij gelukkig maakt.
Grote beloftes aan jezelf maken omdat het nu eenmaal de 1e januari is, is voor mij het zelfde als proberen te passen in een keurs-lijfje wat maten te klein is.

Geluk is voor mij het aller belangrijkste. Geluk komt je niet aanwaaien, daar moet je hard voor werken. Heel bewust kiezen voor geluk is een les die ik heel moeilijk vond, maar die ik nu al jaren toepas. Het gaat er niet om wat er gebeurt maar hoe je er mee omgaat. Ben je eenzaam wacht dan niet tot iemand je uitnodigt, maar zoek gezelschap op. Baal je van je eetgewoonten en maakt je gewicht je ongelukkig? Dan kun je altijd kijken wat je eraan kan doen, of kijken wat je nodig hebt om jezelf te aanvaarden zoals je bent. Dat laatste wordt naar mijn idee te weinig aangeboden. De maatschappij geeft aan wat mooi is en onzekerheid wordt daarmee aangewakkerd...

Wat zou jij nodig hebben om je goed in je lijf te voelen? Niets is te gek... persoonlijk wordt ik bijvoorbeeld heel blij als ik een mooie foto van mezelf zie... of dat super leuke tuniek-je dat mij goed staat... het dragen van mooi ondergoed zonder dat iemand anders het hoeft te zien geeft al een geweldig gevoel, maar boven al kijken naar wat wel mooi is in plaats van kijken naar wat je niet mooi vind...

Ligt het aan mij of is de wereld ingesteld op het negatieve, we maken grapjes over alles wat niet “normaal” of mooi genoemd wordt... en al doe je het zelf niet dan doet de media het wel! Waarom kunnen we niet gaan kijken wat we leuk vinden aan elkaar, weer leren hoe je een complimentje moet geven, maar soms nog moeilijker om een complimentje te ontvangen!

Mijn goede voornemen is al jaren meer complimentjes geven! En het werkt , niet alleen doordat het heerlijk is om positief naar het leven te kijken, de mooie dingen in mensen te zien en deze ook uit te spreken, maar vooral ook door de positieve “vibe“ waar je in komt, weg negatieve gedachten! Hallo nieuwe positieve ik...

Is het karma? Zoals je een ander behandelt zal het jezelf komen aanwaaien? Ik weet het niet, ik kan je alleen vertellen dat het een geweldig gevoel geeft om mensen te laten zien wat er allemaal mooi is in deze wereld. Vind je je wereld niet mooi? Neem dan actie en verander het beetje bij beetje , stukje voor stukje en een mooi begin is om te kijken naar wat wel mooi is en de mensen om je heen regelmatig mee te laten genieten van jouw goede gedachten!

Ik wens jullie allemaal een mooi, goed en gelukkig 2013!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten