donderdag 3 januari 2013

ik ga een weegschaal kopen!



niet omdat je moet afvallen, maar omdat een groot lijf ook in de gaten gehouden mag worden! ik ga er een kopen, om in de gaten te houden dat ik niet meer aankom!

Jaren geleden toen ik heel veel aan het afvallen was heb ik mijn weegschaal weggedaan, onder het motto, je bent niet de cijfertjes op je weegschaal, maar hoe je je voelt in je lijf! zo belangrijk!

een hele tijd ging dit super goed, maar na een moeilijke periode kwam ik toch steeds weer aan! ik blijf van mening dat de lettertjes op de weegschaal niet bepalen hoe je je voelt, maar ik ga me toch minder goed voelen...

Veel volle vrouwen lijken tegen diƫten te zijn, accepteer me maar zoals ik ben en daar voor hoef ik niet op dieet is hun motto. Persoonlijk denk ik er iets anders over. Elk jaar doe ik wel een periode aan een dieet, of zoals ik het noem let ik op mijn eten!

Gezond eten is heel belangrijk, maar tegenwoordig is het best lastig om alle ongezonde dingen te laten staan. Een periode afspreken met jezelf waarin je je zo goed mogelijk aan gezond eten houd is voor mij altijd een pre geweest... ik noem het een apk-tje net als bij de auto, even pas op de plaats en bezinnen, wat doe ik goed en wat kan beter...

De belangrijkste vraag sinds mijn zwangerschap is beweeg ik genoeg. Door mijn bekken instabiliteit was dat een crime... nee dat deed ik dus niet, genoeg bewegen. dit jaar wil ik het meer en meer gaan doen, regelmatig ga ik, nu het weer beter gaat, een heel stuk lopen met mijn lief. kon ik 4 maanden geleden nog niet naar de fysio lopen nu haal ik al met gemak 45 min! Ook kan ik niet wachtten tot griffin op de fiets mag! dan ga ik lekker hele stukken met hem fietsen, heb er nu al zin in.

Bewegen is lastig, wanneer je het niet genoeg doet heb ik gemerkt dat het moeilijk is om in beweging te komen, en toch is het zo belangrijk! Ik probeer bewegingen te zoeken die dichtbij liggen en die ik zonder veel problemen kan toepassen in mijn leven, zo doe ik nu elke ochtend 10 min buikspier oefeningen.
De andere manier is zoeken naar een beweging die je prettig vind. zo vind ik zwemmen heerlijk en hoop ik dat straks weer volop te doen, dit keer samen met griffin wat het wel anders zal maken, maar toch zeker zo leuk!

Je lijf kan als je zwaarder wordt problemen geven, vooral bij bewegen! het opgang komen is misschien wel het moeilijkste, zei ik vroeger al snel dat lukt me niet, nu probeer ik meer op te bouwen, met kleine beetjes beginnen! Bewegen is nu eenmaal noodzakelijk wil je gezond in je dikke lijf zitten!

Gezondheid daar gat het om met het apk-tje, jezelf weer even op de rit zetten, lekker gezond eten en een plannetje maken hoe je de komende maanden beter kan bewegen. en in mijn geval hoort er een weegschaal bij, die ga ik kopen om eens te kijken wat mijn leefwijze voor effect heeft op mijn gewicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten